Dojezdove kolo

Zdenek zdej na atlas.cz
Sobota Říjen 1 18:50:44 CEST 2022

Část toho rozdílu asi vyrovná tlumení, ale i tak…

Je to dobrá otázka třeba pro Svět motorů. Většinou se zeptají někoho, kdo jim odpoví fundovaně. Což bych o odpovědi toho prodejce rozhodně netvrdil…

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of AZe
Sent: Saturday, October 1, 2022 6:42 PM
To: HW-news
Subject: Re: Dojezdove kolo

Původní otázka na prodejce:

vnější průměr pneumatik Citigo, VW Up atd. je cca 596mm (15") a 587mm (14"). Nabízené dojezdové kolo má průměr cca 503mm. Jak se s tím ta vozidla vypořádají?

Odpověď:

Kazda dojezdovka je konstruovana pro napravu ktera neni u motoru.  5cm neni zadny podstatny rozdil a auto rozhodne neni nakrivo. S vozidly VW Up! jsem jiz najel spousty km a za celou dobu jsem pojednavanou dojezdovku pouzil 2x. A nikdy nebylo auto nakrivo. To je moje zkusenost. Dojezdovka ma vzdy o trosku mensi prumer nez plnohodnotne kolo.

Přijde mi divné, že je to skoro 10cm rozdílu, na průměru 60cm to rozhodně nejsou 4% a neumím si představit, jak by to na silnici vypadalo...

aze