Re: Jak je to s tou volnoběžnou rekuperací u el. koloběžek

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Středa Listopad 30 20:11:43 CET 2022

Pavel Hudeček napsal(a):
> Re: Jak je to s tou volnoběžnou rekuperací u el. koloběžek No s tím
> důvodem změny světla to máme stejný:-)
> Jen jsem vyhodnotil, že potřebuju aby mířilo těsně pod horizont a ne
> metr před řídítka.
>
> Nakonec jsem koupil hootový světlo "Force glow", deklarováno 1200 lm,
> žere 7 W. Běžně ho mám ztlumený, ale když proti mě jezděj auta se
> zaplejma dálkovkama, tak ho dám na max a nasadím sluneční brejle:-)

Lidi, neblbněte. Takový existence taky potkávám, co mají na kole světlo,
které oslňuje a kdyby nějaký trouba si ho dal na max, tak jak se pas
srovnáte s tím, že do vás narazí, když nebude vidět, nebo vyjede za
silnice? Zkuste hádat, za kým půjde způsobená škoda a náklady na léčbu
řidiče. Dálkovýma svítím, abych toho potmě jedoucího blbce cyklistu
viděl, abych ho nesrazil kdyby náhodou kličkoval nebo spadl a když do
toho zasvítí "svým dálkovým", tak si musí uvědomit, že on sedí na
tyčkách, kdežto já v plechové bedně, která v případě že neuvidím kam
jedu, ho může sešrotovat i s tím jeho kolem a zůstane po něm jenom ta
jeho baterka.

A jestli si myslíte, že nespadnete, tak zrovna u takového pádu jsem
kdysi byl, bohužel ta plechová bedna byl autobus, takže cyklista už
nemohl ani hradit škodu na něm. Je to rychlý.

S takovým přístupem pak po nějakém čase očekávám, že kola a kolobky
budou na STK každý měsíc, budou mít předepsané charakteristiky světel a
plno dalších buzerací včetně povinného ručení (to se řešilo už vloni).

Když jedu v takovým tintítku, tak nejsu traktor, král silnic, ale ten
nejmenší, aby mně mesejmuli a vůbec dělám všechno pro to, abych s tímto
na silnici nejezdi, protože v moderní bílé tmě řidič sice svítí, ale zas
tak daleko nevidí..Už teď jsu auta, které vypalují oči pouhýma
potkávačkama, zvlášť ty od koncernu VW.