Re: OT: tlak v topení

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Listopad 29 09:41:46 CET 2022

Tlak záleží na výšce sloupce. Ale i nahoře musí alespoň nějaký tlak být,
aby tam nebyl vzduch. Protože se voda teplem roztahuje, musí tam být
expanzka. No a čím bude větší, tím lépe vyrovná roztažnost vody a proto
bude méně kolísat tlak. Správný tlak v expanzce je takový, aby pokud
bude systém studený a je tedy nejmenší objem vody, byla expanzka téměř
prázdná. Pokud nemáte manometr na expanzku, jde to udělat třeba takto:
Při vychladlém systému začnete expanzku pumpovat a pozorujete tlak vody
v systému. Jakmile přestane při pumpování stoupat, je expanzka prázdná
(plná vzduchu). Správný tlak v barech by nyní byl cca rozdíl výšky mezi
manometrem a nejvyšším místem v domě / 10 +0,5

Martin Záruba