Re: Podivné chování GSM modulu

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Pátek Listopad 25 14:28:05 CET 2022

Zdravim,

reknu rovnou: nemam s podobnou aplikaci (hw+sw) zkusenost.
ale na druhou stranu mam zkusenost letiteho servisaka.

pokud to neni neco, co je treba resit hned ('hori') a mate k dispozici vice volnych zarizeni,
tak mne se osvedcila metoda redundance spolu s kombinaci mista a 'verze'.

jde to to vysledovat, jestli to zalezi na lokaci, nebo na nejake verzi FW, nebo na spojeni na konkretniho operatora.
pokud to jde, zkusil bych na stejne misto nainstalovat jeste jedno zarizeni s jinym FW.
(nevim o jake zarizeni jde, jestli je dostatecne male, aby pred uzivatelem bych schovan nekde v krabicce
a jeho chovani jestli je mozne monitorovat ciste jenom pres 'telemetrii' - pokud jsem spravne pochopil,
datoveho spojeni se to nedotklo)

a nektery problematicky kus bych zkusil presunout na jinou lokaci (jako spare, jako redundantni kus,
ktery je pritomen ciste jenom z duvodu testovani) a sledoval ho pres telemetrii.

u nizsich stovek zarizeni by se uz dala vysledovat nejaka statistika poruchovosti vs FW / lokace / operator.
to by taky hodne napovedelo, respektive eliminovalo mista, kde hledat / nehledat problem.
a taky sledovat cetnoust pouziti zarizeni: slaby, prumerny, silny provoz.
treba jestli se to nedeje z duvodu preplneni logu, opotrebeni pametoveho media
(SD karty jsou nadhernou ukazkou poruchovosti podobneho razeni), ...

ale mozne strilim uplne vedle
:)

  Sam