rychlost internetu

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Čtvrtek Listopad 24 11:52:30 CET 2022

Je to trošku jinak, ale víceméně máte pravdu. Obě dvě strany jsou přeslechy zatížené stejně, ale v moderních verzích xDSL se to řeší takzvaným Vectoringem, kdy DSLAM zjistí kolik přeslechů ze sousedních kanálů se do mého kanálu dostává, a upraví svůj vysílaný signál ke mně tak, že tam přidá ty přeslechy v protifázi, takže já to slyším téměř bez přeslechů. Tím pádem download má daleko lepší podmínky.
Celé se to samozřejmě dynamicky mění podle okamžitých podmínek na trase.

Jakub Šerých

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Václav Ovsík
Sent: Thursday, November 24, 2022 10:12 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: rychlost internetu

On Thu, Nov 24, 2022 at 08:47:40AM +0000, Šerých Jakub wrote:
> Vychází to ze statistiky, co uživatelé používají a například u xDSL
> technologií, kde je velmi omezeno to, co se vůbec vejde na ty nebohé
> dráty zakopané v minulém století snad ještě strýčkem Bellem, je lepší,
> když je zákazník spokojen, má-li rychlý download a tolik nevadí, že
> upload je pomalý, protože to stejně používá málo.

Já si vysvětluji (možná blbě), že u toho DSL to tak je kvůli odstupu signál šum na těch koncích drátů. Ty kabelové trasy na posledních mílích mají trochu topologii hvězdy, kde dráty začínají společně v nějakém koncentrátoru / ústředně a na konci u mě doma jsou samotné. Takže zatlumený signál na těch posledních metrech směrem ke mě není tolik rušen sousedními vedeními (přeslechy), jako ten konec co končí směrem k ústředně, kde se ty linky sbíhají. Takže přijímací strana
- demodulátor, má asi na té straně směrem k ústředně (uploadovací) těžší práci z toho vytřískat signál. Ale možná jsem mimo a někdo mě z toho vyvede.
--
Zito