Re: OT Páteční fyzikální úloha

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Listopad 20 22:45:49 CET 2022

Lanovky jsem si v tom místě teda nevšim:-)
Z hlediska samotných nákladů na elektřinu je koloběžka i po tom šíleném
zdražení, skoro zadarmo. Z 1 kWh se dá 3x nabít, to je 60-80 km.

Zajímavá otázka je, kolik stojí nová baterka a kolik vydrží cyklů, to
bude dražší část, ale kdyby to byly 4000 Kč a 500 cyklů, tak to bude
+3x8 Kč, nebo třeba 4x4 Kč pro 1000 menších cyklů,, případně 6x2 Kč, což
bude asi realističtější, protože výletů končících 0% zatím moc nebylo,
typický konec je 50+ %. Samozřejmě to na tu první půlku jede líp, takže
ta kWh bude spíš nad 70 km. Tedy 70 km za 12 Kč za baterku + 8? Kč/kWh,
to je 3,5 Kč/km
+ zatím neznámý odpis na ostatních částech koloběžky (zatím najeto
necelých 800  a jen 20 Kč za lepící soupravu, zatím jen 1x použitou).

Pro srovnání, Lime 4,5, nebo s Ridepassem 2 Kč/min. Při průměrných 15
km/h tedy 4 min/km, - 18, nebo 8 Kč/km, případně, když už se ví jak jet,
tak průměr 20 = 3 min/km = 13,5 nebo 6 Kč/km. Ovšem při občasné jízdě,
když není Ridepass, ani Prime, tak to hodně prodraží poplatek 25 Kč.
(Bolt má taky 4,5 Kč a 25, ale při hodně občasné jízdě zatím vždycky měl
akci nástup zdarma. Ovšem nejsou odpružené a mají řídce rozmístěná
povinná parkovací místa, tak na nich jezdím nerad.)

Průkazka MHD mi skončila v srpnu a zatím jsem ji neobnovoval, tak by
jízdenka 40 nebo kolik Kč znamenala extra drahou elektřinu, i kdyby se
celá získaná potenciální energie dala narekuperovat. Ale mám Lime Prime,
tak by teoreticky takové vyjetí do kopce stálo 4,5 Kč/min, jen by
vypadalo divně na jedný koloběžce vést druhou:-)

PH