Re: OT Páteční fyzikální úloha

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Neděle Listopad 20 22:21:29 CET 2022

To je jen u velkých proudů hodně nad C, u malých se to trochu zamíchá a
spíš to prospívá, než škodí.

elektrolyt se musí občas promíchat nabitím na 4,2 a udržením do C/10
(udržování na 4,2V škodí a chcete 100% kapacity, nebo stačí jen 85%?),
ale je lepší nabíjet na 85%, bohužel, žádná nabíječka kromě lab zdroje
toto neumí => potřebujete shunt 0,1V, nejjednodušeji jako saturovaný
tranzistor.

První Tesly, než se přišlo na to jak lze množství baterek optimalizovat,
měly skutečnou kapacitu mnohem větší, než byla udávaná a lišilo se to i
podle geografické polohy, provedení do Itálie vs. Norsko mělo obrovský
rozdíl, přitom cena stejná.