Piatok: otazka na zenit

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Listopad 10 23:46:23 CET 2022

Fajn, tak s voltami a ampermi.

Na hw-listovici je notorickym problemom nedostatocne silove pripojenie (a
taktiez chyba tlakovy vzduch, ale to budeme riesit pri inej prilezitosti).
Metrologicka sekcia typicky potrebuje pocas celej doby prevadzkovat tieto
zariadenia: (nasleduje zoznam N-a-pol-miestnych merakov vratane tych
NAJLEPSICH od Solartronu, plus nejake doplnkove zariadenia na kalibraciu
atd. - spotrebu najdete na internete), pricom sa kratkodobo (minuty)
vyskytuje potreba vyssej spotreby kvoli prevadzke roznych ukazok prip.
spajkovacej techniky apod. (do xxx W). Vsetky tieto zariadenia maju
spinane zdroje so sirokym rozsahom pracovnych napati, udavanych ako
90VAC-250VAC, 0-60Hz.

1. Navrhnite ideovo aspon tri rozne zariadenia, ktore umoznia bezproblemovy
priebeh hw-listovice v tomto ohlade. Uvazujte rozne zakladne principy:
fyzikalny, chemicky, mechanicky, jadrovy, biologicky, apod.

2. Kvalifikovane odhadnite zakladne parametre (rozmery, hmotnost, fixne a
prevadzkove naklady, zivotnost) takehoto zariadenia zalozeneho
a) na konvencnom elektrochemickom principe (akumulator);
b) na motorgeneratore so zotrvacnikom.

3. Konvencne zalohovacie zdroje podla 2.a sa niekedy konstruuju tak, ze mcu
generuje sinus pomocou PWM a sady vykonovych tranzistorov, potrebne
vystupne napatie sa ziska pouzitim transformatora, VF zlozka sa odstrani
filtrom. Navrhnite frekvenciu PWM, ak je pouzity mcu typu STM32F3xx a
chceme aby bolo vysledne skreslenie zzz, VF podiel xxx pricom filter je
yyy, pomocou manualu STM32F3xx urcite hodnoty pre registre RCC/PLL a
timera.

wek