Re: OT Divná jednotka gravitace

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Neděle Listopad 6 17:05:00 CET 2022

zrychlenie je skor stavova ako energeticka velicina, takze 66 dBcm/s^2 :-)

Zbezne som si presiel clanok a pisu, ze ostala hmotnost 4 nasich Slnk,
ale priemer je 16x priemeru Slnka. Takze vyrazne nizsia hustota, co by
mohlo zodpovedat nizsiemu gravitacnemu zrychleniu.

Zaujimalo by ma inak preco pouzivaju cgs sustavu. Keby boli moderni,
gravitacne zrychlenie by vyjadrovali vo Fabiach. Napriklad Zemske je
5.821 Fabii, alebo naseho Slnka 162.7 Fabii.

b.