Re: [OT] Využití rozpadového tepla k chlazení jaderného reaktoru

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Listopad 3 14:21:52 CET 2022

Proč?
Když mám krizi (dnes Ukrajina, dříve Fukušima, 3mile Island), tak musím
chladit na bezpečnou provozní teplotu.
Cílem není to tímto způsobem dochladit tak nízko, aby to třeba umožnilo
otevření reaktoru.
Na to je čas, až se zase navodí běžné bezpečné podmínky. Tj. obnoví se
dodávka elektriky z jiného rektoru nebo z gridu.
A pokud je teplota tak nízká, že už negeneruje páru, tak už zřejmě žádné
velké chlazení nepotřebuji.

Mně se na tom líbí ta samosplachovatelnost.
Záporná zpětná vazba, která má, jak všichni víme, stabilizující vliv.
Větší rozpadové teplo -> víc energie na chlazení.

PL