Re: [OT] Využití rozpadového tepla k chlazení jaderného reaktoru

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Listopad 3 13:39:29 CET 2022

Myslím, že v Černobylu to bylo trochu jinak.
Tam chtěli dělat test, jestli pro chlazení stačí energie z dobíhají turbíny.
Tedy mechanická energie, nikoli tepelná ze samovolných přeměn.
A tu havárii nakonec nezpůsobilo toto, ale xenonová otrava reaktoru, kterou
se snažili za každou cenu (špatně) řešit, aby mohli splnit zadaný úkol.

S tím, že bychom se to měli opět naučit, samozřejmě naprosto souhlasím.
Škoda, že jsme si sami sobě zablokovali možnost spolupráce s Ruskem.
Zrovna v této oblasti jsou asi opravdu dobří, a ochotní ke spolupráci.
Včetně toho, že v už v jejich základní nabídce bylo, že řídicí a bezpečností
systémy bude západní (aby se fobové nebáli, že tam bude schovaný
malý Putínek, který by škodolibě zaměňoval logické nuly a jedničky).

PL