OT: diakritika Re: zase prodlouz(ení sbirnice

Miroslav ©inko sinkomiro na gmail.com
Úterý Květen 31 01:04:08 CEST 2022

OT, tak hadam mozem :)

Napr. ja som sa dozvedel, ze "y" zaviedla Hattalova reforma asi len rok
dozadu, aj to z nejakej vedomostnej sutaze typu Duel. Potom som si o tom
precital viac.

Ale "divne znaky" nie su len nas problem. V praci robime pre GB/IE
zakaznikov. Kolegyna predvadzala, co spravila (oblast dopravy). A
chlapik, rodeny anglican, jej vravi, aby zadala nazov mesta a povedal
ho. 0 bodov vsetci, co sme tam boli. Ona sa pyta, ze vyspelluj. Ok...
Nejake tie znaky s diakritikou jej musel opisat. My to vieme vyslovit,
anglican nie :) Ale vtipne bolo aj wai.. ona why? On "not why - wai"!
Ona vie dobre po anglicky, ale chytila blok.. "why why?". Az kolega
skocil do videa a zahlasil "ypsilon". A ten anglican "yes ypsilon, I
understand" a smiech vsetci.

Mimochodom, viete, ze v UK je pouzivanie vykricnika v pisanom texte
brane ako neslusne? To nam tiez vysvetlovali. Lebo nasi na obrazovky
davali chybove hlasenia s vykricnikom. A ze to sa neslusi.
Oni na pisacich strojoch ani taky znak nemali. Ked uz potrebovali, tak
pouzili .' (ak si to dobre pamatam).

miro