filament

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Sobota Květen 28 19:21:42 CEST 2022

Ahoj,

ten pásek je vždy osazen modrýma diodama s úbytkem trochu přes 3V. Jsou
skládané do sériovo / paralelních kombinací podle napětí, které na tom
píšou - 3/6/9/12/.. V.

Minimální poloměr je trochu individuální. U těch, které mají datasheet
se to píše a je tam uvedeno, jak mají vedené bonding wires. U těch,
které jsou určené k extrémnímu ohnutí je to v podél čipu dolů a blízko
nosné desky k druhému čipu. Je snaha, aby nedocházelo k jejich
natahování a zkracování. Ty filamenty mají nějaké dopředu a dozadu,
nejmenší poloměr je jiný z každé strany. Otáčení "do boku" je prakticky
nemožné.

Levnej filament dlouhej 30 mm se dá otočit dokola. To mi vychází d = 10 mm.

Pokud ti mohu poradit, kup si jich pár navíc na experimentování. Je to
zábavné a poučné. Třeba keramické se někdy podaří zlomit do ostrého úhlu
a pořád fungují. Ale většinou jen jednou ohnout a narovnat.

Jindra