Napad ako vyriesit zdielane funkcie pinu na mcu PIC

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Květen 28 10:11:42 CEST 2022

[preposielam]

Ahojte,

referencia by mala byt 2,048V a 2,5V, LM4040. Ten seriovy odpor by to
mohol vyriesit, ale aku hodnotu zvolit? Pri programovani tam je 5V a
0V a to sa bude spravat ako normalny stabilizator napatia, teda cucne
si to trochu prudu z programovacieho pinu v programatore. Horsie s tym
seriovym odporom to bude, ked to ma fungovat ako Vref. Tam su potom v
datasheetoch dva rozne udaje, max prud cez Vref pin pri samplovani 1mA
pri 10-bitovom adc a pri najnovsich typoch mcu s 12-bitovym adc je tam
uvedena len impedancia 50k. Pri tych novsich je to vlastne delic
napatia a snad sa dostanem pod 1LSB prevodnika. A pri tom 10-bitovom
adc je to vlastne tiez len delic s R Vref/1mA. Tak som zase trochu
pokrocil, este to prepocitam a rozhodnem sa, co dalej. Dakujem za tie
spravne otazky.

A.

p.s.: Ide o PIC16f690 a o najnovsie typy, ktore nechcem spominat,
pretoze mi ich zase ktosi pred nosom vsetky vykupi, ako sa to stalo
naposledy, ked som cosi chcel bastlit... :(

A jaka je to reference a s jakym napetim? Nema 3. pin pro doladeni
napeti? Uzemnenim by se mohla v podstate vyradit.

Dne 27.05.2022 v 23:59 Petr Labaj napsal(a):
>* Jakou vstupní impedanci má ten vstup VREF+ ?
*>* Nestačí jen připojit referenční napětí přes odpor s tím, že v
*>* digitálním režimu digitální výstupy ten odpor "přetlačí" ?
*>>* PL*