Re: zase prodloužení sběrnice

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Květen 27 19:43:52 CEST 2022

Hlasuju pro RS422/485.
Moje nejdelší instalace s RS485 byla shodou okolností taky v oblasti vláčků.
Bylo to 1100m na rychlosti cca 800 kBit/s na seřazovacím nádraží
Brno-Maloměřice (elektrifikováno AC trakcí 25kV/50Hz).
To jsem byl ještě mladý a odvážný.
A protože jsem byl ještě mladý, tak z toho plyne, že to bylo dávno. A
nic lepšího tehdy k dispozici nebylo.

Z Číny jsou (nebo aspoň byly, když byl svět ještě v pořádku) chipy
MAX485 za jednotky korun.
Případně jako vysílač použít jen 2 HCMOS hradla, pokud by MAXy nebo jiné
chipy byly drahé.

PL