Pb free pajka

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Květen 25 22:47:53 CEST 2022

Mně by docela zajímalo, na čem vlastně záleží.
Bezolovu se zatím programově vyhýbám, pokud je to aspoň trochu možné.
Ale i mezi olovnatými pájkami jsou značné rozdíly v chování při pájení i
následně ve vzhledu.
A to mají napsané stejné složení, i podobné množství teoreticky
podobného fluxu.
Platí i při dotaci externím fluxem.
Takže tam musí hrát roli i čistota a asi i nějaké další faktory.
Předpokládám, že v bezolova to nebude moc jiné.

A ještě malá odbočka a dotaz:
Chtěl bych zprovoznit galvanické cínování (zatím používám jen chemické).
Ale nemám zdroj čistého cínu.
Myslíte, že by nějak zásadně vadilo zkusit pro galvanické cínování
zkusit pájku s co nejnižším podílem Cu a bez dalších kovů?
Trochu se bojím, protože u chemického cínování to někdy udělá nějaké
intermetalické vrstvy, které pak jsou obtížně pájitelné.
Tak aby tady něco podobného nevznikalo jaksi z principu.

Díky.
PL