Monitoring internetové linky

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Neděle Květen 22 06:21:32 CEST 2022

Zdravím,

potýkám se u známých s takovým problémem - stěžují si, že jim občas
nefunguje internet. Linka je DSL od O2, rychlost 100/20Mbit. Modem
ZyXel od O2.

Síť je tam trochu komplikovanější -je to zemědělská usedlost předělaná
na několik bytů, takže je tam několik malých switchů/wifi routerů za
sebou  v systému vláček.

Wifi routery měním postupně za Mikrotiky, kterým se alespoň trochu dá
věřit, že dělají co mají.

Nicméně stále si stěžují že občas jim internet nejde - prohlížeč načítá,
wifi je připojena, ale data nejdou.  Bohužel nejsem schopen časově
ztotožnit problém od více uživatelů najednou a za mé přítomnosti se to
nikdy neprojevilo, ale jinak udávají četnost několikrát za týden  a
délka problémů řádově v minutách až desítkách minut.

Potřeboval bych získat nějaká fakta a ne domněnky (uživatel má vyplou
wifi na mobilu a v domě je blbej signál operátora a podobně).

Mám tady jedno zbytečné RPi, napadlo mě z něho udělat nějaký monitoring,
který by propingával  lokální zařízení a něco na internetu.  Neznáte
nějaký projekt použitelný na tohle, aby to nebyla konfiguračně raketová
věda a nemusel jsem to skriptovat?

Díky

Petr