Re: Ochrana před přepolováním (bylo Step-down s ir2104)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Květen 20 16:48:12 CEST 2022

Jasně, ochranu je třeba vždy přizpůsobit danému zařízení.
Padlo tady, že jde o 100A měnič. Tak tam asi spotřeba cívky stykače
nebude nějak významný odběr.
Navíc velké stykače jsou dneska často inteligentní, takže jejich odběr v
sepnutém stavu je velmi malý.

Dá se udělal ledacos. Třeba i jen nepřímá ochrana, kdy má zařízení
nějaký velký mechanický vypínač.
Ten není mechanicky blokován (to by bylo složité), ale je mu předřazen
nějaký triviální obvod, který při špatné polaritě spustí sirénu.
A pak pokud to neobsluhuje zrovna hluchoslepá obsluha, tak ten velký
vexl prostě nezapne, dokud problém nevyřeší.

PL