Radiační destrukce teflonu

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Květen 16 09:43:56 CEST 2022

Dorý den všem,
sousední téma s UV destrukcí běžných plastů mi připomnělo teflon a radiaci.

Kdysi se tu Balu zmínil, že okolo LHC nemůžou používat nic s teflonem,
že se to rozpadá kvůli radiaci. Nedávno jsem narazil na tabulku, kde byl
teflon nejen uveden mezi radiačně citlivými materiály, ale byl v této
kategorii i naprostý vítěz. Tak jsem si řekl, že bych to pro zajímavost
zkusil. Že bych koupil ňákej BNC, dal ho do měřícího boxu těsně k
rengence a ještě půlku zakryl olovem, aby bylo srovnání jak z reklamy na
šampon:-)

Jenže vznikají otázky:
Nebudou při tom vznikat nějaký extra jedovatý, nebo korozní plyny?
Bude stačit ho zavřít do zavíratelného pytlíku (teda pokud před tím
projde testem, že se při stejné dávce nerozpadne)?

Díky,
PH