Re: Připojení mobilu na velký monitor

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Květen 13 21:22:55 CEST 2022

Ještě dodatečně pár poznámek.
Po upgrade firmware televize (Philips) začal Miracast fungovat dost dobře.
V podstatě už k tomu nemám vážnějších výhrad.

I když možná drobná degradace tam přece jen trochu je (ale zatím nevím kde);
Připojil jsem přes Miracast mobil, na něm pustil přes WiFi na webu České
televize studiový přenos v 1080p (program ČT24 ze studia).
Na malé obrazovce mobilu kvalitu nedokážu posoudit.
Pokud jsem to ale pustil na velkou bednu 58" ve FullHD, tak přece jen
byl obraz nepatrně horší, než když jsem si ho naladil ve FullHD rovnou z
DVB-T.
Otázkou ale je, jestli horší není už primární záznam přes WWW rozhraní,
nebo jestli degradaci nedělá přepočet napřed na rozlišení mobilu, a pak
zase zpět na 1080p.
Asi budu ještě pokračovat přes Tvheadend a naladím si TVB-T2 na mobilu,
a tohle pak přes Miracast pošlu na bednu.

Ještě technická drobnost.
Vy to asi všichni (nebo skoro všichni) víte, ale já neználek jsem to
nevěděl.
Ten Miracast jede přes WiDi direct. Tedy přes přímé propojení TV-mobil.
Nevyužívá to WiFi AP.
Tak to sice žere kousek pásma, ale nedegraduje to výkon domácí WiFi sítě.
USB na mobilu je volné, tak je možné mít mobil po dobu přenosu na nabíječce.
Takže se to asi dá vzít jako nakonec celkem slušné řešení.

PL