Re: Zcela triviální snížení jasu LEDky

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Květen 13 21:04:55 CEST 2022

Asi nejsem objektivní, protože jsem obecně odpůrcem pohledových věcí na
3D tiskárnách.
SLA sice bude lepší, ale i tak.

Pokud byste si to ale vylisoval z nějaké matné folie nebo plexi (podle
toho, kolik je tam výškově místa), tak by to vypadalo docela profi.
Pro vytvarování termoformingem by stačila jednoduchá forma z tvrdého
dřeva. To se dá udělat i doma na malé CNC frézce.

Matrici a kopyto sesouladit přes 4 nebo více trnů, které současně
zajistí absolutní polohu lisovaného materiálu.
Ohřev buď na jednoduchém hot-plate, nebo i v horkovzdušné troubě se
zastrčeným termočlánkem pro trochu přesnější měření.
Vyladit na malé formě pro 1 kus, pak udělat matrici a kopyto pro třeba
5x5 kusů.
Nakonec říznout CO2 laserem, poloha naladěná opět přes trny. Řez plexi
na CO2 laseru vypadá skvěle, když se to trochu umí.

Takhle nadělat 1000ks krytek přesně na míru by bylo za chvíli.
A můžete tím osadit mašiny v celé EU i na Ukrajině (v Rusku ne, na tak
sofistikovanou techniku už bude v té době určitě embargo).

PL