Jak detekovat pulz

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Středa Květen 11 12:45:24 CEST 2022

Ano, s rychlostí není problém, to vím. Zato s citlivostí je.

Teď budu chvíli pracovat s tím jednotranzistorovým zesilovačem, který navrhoval Vláďa Anděl. Na tom je mrzuté to, že je to taková oblast, která mi není moc vlastní a tak se jí trochu bojím. Proto to také odkládám.
A pak tu mám ještě jednu možnost. Pokud bych dokázal udělat nějaký vhodný filtr, kterým odstraním (zmenším) DC složku, tak bych mohl použít AD převodník v PIC16F15313. Ten má 10 bit a dá se nastavit že referuje k FVR a FVR se dá nastavit na 1,024 V. Takže bych dostal jeden dílek na 1 mV. To by bylo dost dobré, to bych mohl detekovat rozdíl 3 dílků a to už stačí.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Waclawek <konfera na efton.sk>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 11. 5. 2022 11:10:20
Předmět: Re: Jak detekovat pulz

[preposielam]

Ahoj,

tie Tvoje deje maju 2 az 6ms. Tie PIC maju interny oscilator 4MHz, takze
cpu bezi na 1us. Komparatory maju dobu reakcie 0,5us. Ked zacneme robit
nejaku kalkulaciu, na jeden dej mame 2000 instrukcii, rutina "vzorkovania"
zaberie napr. 50instrukcii, tak na dej nam vychadza 40 vzoriek. Najblizsia
mocnina 2 je 32, takze 32 vzoriek z Tvojho deja ten PIC zvladne. Takze
myslim, ze PIC aj s komparatorom je rychlostou ok. Problem je vstupny ofset
10mV. Tych Tvojich 2,5mV by aspon radovo malo byt ako ofset komparatora.
Ako ten signal zosilnit? Najjednoduchsie tak, ze si spomenieme na pana
Ohma, len to znamena, ze budeme merat prud. A to zase vedie na pristrojovy
zosilnovac. Ale to je uz minimalne puzdro SO8 a nieco okolo. Toto je moj
nazor a nejak tak to vnimam ja. Este by sa mohol dat pouzit nejaky speci
MAX9xx s integrovanou referenciou a komparatorom a pripadne skusit nieco zo
struktury sigma-delta prevodnikov implementovat v PIC.

A.

Mohu změřit osciloskopem, co jsem

změřil.http://jindra.sweb.cz/example1.pnghttp://jindra.sweb.cz/example2.pnghttp://jindra.sweb.cz/example3.png

Mám převážně PICy. Z tocho, co se mi zdá vhodné, tak PIC10F206,

PIC10F322, PIC16F15313, PIC12F675 a nějaké další.