Jak detekovat pulz

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Úterý Květen 10 09:38:48 CEST 2022

Já jsem si původně myslel, že bych prostě kondenzátorem odfiltroval pomalou složku a porovnával co zbyde s nějakou konstantou.
Zhruba takhle:

https://falstad.com/circuit/circuitjs.html?ctz=CQAgjCAMB0l3BWcMBMcUHYMGZIA4UA2ATmIxAUgoqoQFMBaMMAKACUQ08QAWPK5il78o4Mdk6iYCdp3whsaEMUIKlPajwFSo0MAmL6exHrmIoWYDBq7CqKBKq3aw8XUgC2ASwAeIAM4Arh6BLP5y3Nh4NvKKVPEgAGYAhgA2-nQsAA6cjryKuU6EGhDxLADGhflCPGBOBQKw8M0tcGCM5GDQUYQIgsbECPx4hOQwbSxaELVOdRQ8GjNieAA6-vprTAhrri2bMGAocTwkBgtkddv+qEetd9g7LVBraI93cOBrkJbWCghCuEWH1sEF28VgC1UAGkAPYAO38ABdknDkSwAOZ-AGQDTYf4KbCqMocPFCWyk8ALHRaagJaSyQgoGw0xklDBE0Q0pB06AyADuvGBeSWzigLAATiBWZwuVSlgJ4Nl5os5r1ZqpSmLJSKCks+kIFc0Mbw5vqTaoEFSyjDeFKNFQtMRuNy9KJWDawBJipzIE7aa7QSwgA

---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz>
Komu: HW-list <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 10. 5. 2022 0:47:42
Předmět: Re: Jak detekovat pulz

Ano, je to tak.

Jen jsem spěchal, takže jsem to úplně nedomyslel. Ještě by to chtělo z

jednoho konce zavést odpor na GND, nebo Vcc, řádově vyšší než odpor co k

němu vede, který tam vyrobí vhodný offset, aby to fungovalo stabilně i

když se dlouho nic neděje.

Jinak původní představa byla, že komparátor v MCU bude mít na jednom

vstupu signál a na druhém RC článek živený z DAC nebo PWM, podle toho co

průměrně naměří ADC.

A když se vrátím k obvodu se samotným komparátorem, tak to jde udělat

podobně, tzn. na straně signálu lze vynechat C, pokud tam není nějakej

bordel, krátké pulzy, které už není záhodno detekovat.

PH

> Ahoj,

> pokouším se trochu zorientovat v tom tvém obvodu s komparátorem.

> Chápu to správně, že se vlastně jedná o dva R-C členy, každý s jiným

> časem. Tedy pomalé změny se u obou vstupů projevují stejně. ale při

> rychlé změně bude na jednom vstupu větší napětí než na druhém a na to

> zareaguje komparátor?

> Díky

> Jindra

>>> maj