Karadio32 - praktické zkušenosti

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Úterý Květen 3 11:49:38 CEST 2022

Kdyby si někdo stavěl Karadio32 tak jenom par praktických poznámek...

- Koupit rovnou ESP32 WROVER (ne WROOM). Součástí "Wroveru" je PSRAM (min.
4MB), která se snad využije (co jsem cetl) jako buffer. Akorát jsem někde
četl poznámku, že "Some PSRAM chips are 1.8V devices and some are 3.3V..."
a jestli jsem z toho dobre něco vydedukoval tak snad to, že se ma dát pozor
při programování a nastavení "fuses". Třeba mě nekdo doplní. Ve verzích
ESP32 se moc nevyznám.

- Pozor při pořizování VS10x3B dekoderu (hotového modulu). Koupit takový,
který má osazen VS1053B. Dost často se na ALI prodává modul s VS1003B a ten
neumí dekodovat dnes již běžně používané AAC (dost často není MP3
alternativa) a mene používané FLAC a má snad i horší parametry. Takze s
VS1003B to sice zdánlivě funguje (data do něj tečou), ale "neseje to"... Dá
se to provozovat i bez hw dekoderu, ale s dekodérem mi to přijde lepší. Dá
se použít i I2C DAC, ale pak musí provést dekódování samotne ESP...

- K displeji zakoupit rovnou dva encodery nebo jeden encoder a použít dvě
tlačítka na přepínání stanic. Myslel jsem si, že bude stačit jeden encoder
na všechno (tocenim encoderu ovladat hlasitost a po jeho zmacknuti přepínat
stanice...) a nestačí... Jedině upravit zdrojak což by neměl být problem.

- Nezapomenout pridat vetsi kondenzator k napájení ESP32. Dal jsem z
prostorových důvodu 2x220uF/10V a je to OK. Jinak je to nestabilní.

Co mě potěšilo
- Jednoduché na složení (jenom se pospojuji moduly), rychle odezvy
přepínání stanic, webové rozhraní export import stanic do txt souboru,
žádný cloud, celkem stabilní provoz. Ani to moc "nežere". Mám to v provozu
po večerech pár dni na powerbanku (asi 5Ah) a zatím neubyla "ani čárka".

Co mě zklamalo
- nestačí použít jenom jeden enkoder
- nevyužité místo na větším displeji, ale dá se s tím pohrát ve zdrojaku
- občasné "bublání" při změně hlasitosti takže encodery asi vyhodim,
hlasitost budu řídit klasicky potenciometrem a změnu stanic provádět dvěma
tlacitky...

Zdrojak je celkem přehledný na drobné úpravy (text na displeji atd). Akorát
se změnou ve zdrojaku musi člověk oželet snadné aktualizace přes web.

Zjistil jsem, že když si nastavim hlasitost a ihned zařízení vypnu tak se
nastaveni hlasitosti neulozi. Ukládání nastaveni hlasitosti se provádí asi
v nějakých intervalech, protože když to vypnu po pár minutách po tom co
hlasitost nastavim tak hlasitost se po zapnutí obnoví do té úrovně, která
byla nastavena před vypnutim.

Mám postaveno už asi 5 let něco podobného s ESP8266 a funguje to doteď.
Část zdrojaku jsem si psal sám, ale je čas na upgrade...

Má někdo jiné zkušenosti?