OT: xiaomi kolobehna - nutnost instalace aplikace na odblokovani (prvni pouziti)

Josef Dvoracek josef.dvoracek na gmail.com
Pondělí Březen 28 12:18:36 CEST 2022

dd,

 > To už vypadá jako nezdravá paranoia

takhle, spíše mnoho lidí si salámovou metodou (tj. po kouskách) zvyklo
na výměnu soukromí za nějaké služby "zdarma".

Pokud si jednotlivé body zmíněné panem kolegou vezmete po jednom, tak
všechny dávají smysl.
Jen jsem si dovolil v citacích nahradit velká písmena pro srozumitelnost:

 > "nechci aby se mi do domaci site pripojovalo kdejake zarizeni"

tak to je snad naprosto rozumné.
Doby otevřených wifi jsou snad dávno pryč.
S konceptem možnosti kompromitovaných zařízení pracuje koncept "zero
trust", ale kdo znás jen má v domácí síti implementován, že...

 > "nevidím duvod, proc by vubec melo takove stupidni zarizeni, jakou je
kolobezka pristupovat.." (kamkoliv)

no já ten důvod také obtížně hledám, a nenácházím.
V oblasti IT bezpečnosti ke které se občas pracovně přibližuji, se
tomuto říká minimalizace attack surface.

 > (..) nepreji si, (..) aby nejake zarizeni sledovalo meho kluka

opět, poměrně rozumná myšlenka.

Tak snad bych se přimluvil, abychom nezaměňovali "nezdravou paranoiu" se
spíše s "realistickým náhledem na síťovou bezpečnost".

zdravím

JD