[OT] LNG energeticka bilance

Pondělí Březen 28 08:46:03 CEST 2022

Dobrý den,
tak ještě jednou ten odkaz. https://vaelektronik.cz/tepcerp/zemvoda.html
Dělali jsme to taky ve starém nezatepleném baráku, měnily se okna.
Radiátory byly sice počítané na 90/70 st, ale před 40 lety toho topenáři
zas tolik nepočítali a hodně se to předimenzovávalo. Docela dobře to
vycházelo. A kdyby né, moderní radiátory zase tolik nestojí a mají
teplosměnnou plochu větší. Další přínos máte v tom, že s tím uhelným
kotlem se většinou netopilo nepřetržitě, zatím co teď vám TČ jede neustále.
A i kdyby se v největších mrazech muselo přitápět krbovými kamny (s tím
jsme do toho šli), tak se to vyplatí.
Anděl