[OT] LNG energeticka bilance

a.martinek na jubilant.cz a.martinek na jubilant.cz
Pondělí Březen 28 06:24:22 CEST 2022

Dobry den

Jeste ke tepelnemu cerpadlu.
Jak topi cerpadlo zduch - vzduch pri velke zime, napr pri -20°C. Letos asi
takova zima ani nebyla, ale vloni byla cca 8dni v kuse, ale zrovna v tyto
dny je potreba nejvic topit. A na potvoru ten dum ma zrovna nejvetsi ztratu,
tzn otopna voda v radiatorech by mela byt co nejvyssi teplotu.

Musite uvazovat ne novy kvalitne zatepleny nizkoenergeticky dum, ale stary
barak. Jeste jde o to ze prekopat puvodni topeni v dome ted nepujde -
prakticky by to byla uplna rekonstrukce domu a nejsou na to finance. Tzn
napojit puvodni topeni na novy zdroj tepla se vsemi necnostmi - otopna
soustava nastavena na "vysokou" teplotu otopne vody.

Dekuji za rady.
Martinek

"---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Simek <psimek na jcu.cz>
Datum: 27.03.2022 21:57:18
Předmět: Re: Re: [OT] LNG energeticka bilance

On Sun, 27 Mar 2022, a.martinek na jubilant.cz wrote:

> [...]
na
> sever do polska. Na pozemku je jedna studna vystrilena do skaly hluboka 43
m,
> ted je vni 5m vody,v suchych letech voda neni.
> Privod elektriky 3x16A a dle lonskeho vyjadreni CEZu u souseda ktery chtel

> navyseni, neni mozne z duvodu nedostatecne kapacity rozvodu, rekonstrukce
se
> planuje nejdive na rok 2026 spise 2030.
> Uvazoval jsem o LPG, ale ted nevim, pelety se me nelibi, za par let nebude

> drevo a budou drahy. Zatim asi zustane asi puvodni kotel.

A ma akumulacni nadrz ? Kdyz zustane puvodni kotel, tak co treba drevo ?
S akumulacni nadrzi staci topit par hodin denne.

Jinak delaji se tepelna cerpadla s vykonem kolem 10kWh s trifazovym
vstupem. To by u invertoru mohlo dat tak 5-6A na fazi a to by zvladl
i jistic 3x16A. Akorat pokud ma el. sporak nebo nejake silnejsi
jednofazove spotrebice (pracka, zehlicka) tak by se to muselo hlidat
nejakym prednostnim rele.