Re: Nářadí: přímočarka

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Březen 27 19:10:00 CEST 2022

A čím si prosím vysvětlujete ten rozdíl?
Přímočarka vykonává jednoduchý pohyb, kde možnosti vedení listu jsou
díky jeho malé délce omezená.
Takže výsledek závisí podle mě na kvalitě listu, jeho vhodnosti pro daný
materiál, rychlosti přísuvu, řezné rychlosti a úhlu listu.
A všechny tyto parametry jsou víceméně nezávislé na typu šukalky. Možná
s výjimkou řezné rychlosti, ale i tady mají přímočarky většinou
nastavitelné otáčky.
Typ plátku, úhel podřezu a rychlost přísuvu si uživatel nastaví podle sebe.
Měl jsem v ruce několik různých šukalek. Ale moc rozdíly jsem mezi
výsledky neviděl. Zato mezi různými plátky byly rozdíly veliké.

PL