Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Březen 23 13:45:03 CET 2022

Identifikovat peak od letadla a zjistit o kolik se liší od klidové
hodnoty, pak výpočet podle relativistického Dopplera.

Což by hezky fungovalo u signálu primárního radaru, pokud chytneme
zdrojový i odražený, ale 118 MHz, to bude palubní radiostanice a u tý
teda fakt nevím, jak zjistit skutečnou původní frekvenci s dostatečnou
přesnotí.

Nebo, možná porovnat přímý signál s odraženým od vhodného statického
objektu, který je od letadla opačným směrem než přijímač?

PH