OT: Pripojeni uprostred lana

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Březen 20 19:19:28 CET 2022

Dobry den

nemate tip na nejaky mechanismus na pripojeni lana uprostred ? Mam jutove
lano docela dlouhe a kdyz neco tahnu kde neni zapotrebi cela delka lana
tak udelam smycku uprostred a tahnu to za ni. Ale to jutove lano se
vzdycky tak zatahne ze ta smycka pak uz nejde povolit, musim to rozdelavat
sroubovakem.

Napadlo mne nejaky mechanismus ze by se nasadil na lano, pak se udelalo
nekolik obmotu a nasledne se volny konec nejak zajistil. Tahlo by se pak
za ten mechanismus a predstavuji si ze by se to mnohem snaz rozmotavalo
kdyz by tam nebyl uzel ale zajistene by to bylo temi obmoty.

Nevideli jste neco takoveho ?