Kviz na pondelok

balu balu na k-net.fr
Pondělí Březen 14 21:31:27 CET 2022

hehe, tak nejak.

Dnes som po 2 rokoch usilia a cakania konecne dostal optickym vlaknom
frekvenciu z aktivneho vodikoveho masera v antiproton decellerator. Ten
je pouzity ako externa referencia. Merana frekvencia je z ceziovych
hodin, ktore su pozostatkom experimentu neutrin do grand sasso (tiez po
vlakne z 1km vzdialenej budovy).

Cela instalacia je detektor stability atomovych hodin. Zacalo to ako
vikendovy projekt, ale uz sa to prevadzkuje ako oficialna instalacia,
ktora trvale monitoruje 10 referencnych frekvencii z 10 roznych zdrojov
v celom cerne. 1x H-maser, 1x cezium, 8x GPS. V dohladnom case by mala
pribudnut ceziova fontana. Uz sa tesim :-)

b.