OT Moderni hodinky ... elektrika je v nich taky

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Březen 12 19:00:21 CET 2022

No spíš jsem si představoval, že by kyvadlo mělo 2 Hz a pohyb ručičky by
běžel polovinu času.

Ale pak mě napadlo, zda by i u 1 nešlo použít taktiku "z nepřílele
přítelem" na nerovnoměrnost převodů. Když se normálně řeší
nerovnoměrnosti převodů, dělá se u nich fourierovka a podle toho hledá,
kde je zdroj problému, zda by to nešlo i naopak: Udělat záměrně převod,
který by vnážel sinusovou nerovnoměrnost a k ní ještě třeba 2-3 liché
harmonické. Vypadalo by to pak zajímavě, že by se ručička okolo čárky
chvíli vrtěla, pak by plynule přejela k další a zas se chvíli vrtěla na
3+5+7 Hz.

PH