OT Moderni hodinky ... elektrika je v nich taky

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Březen 11 19:10:47 CET 2022

Jo, tenhle pocit mám taky:-)

Vlastně je to zajímavý námět pro zdejší konstruktéry hodin. Udělat
hodiny "plynule cukavé", kde se sekundová ručička na každé sekundě na
0,7 sekundy zastaví, pak se v průběhu 0,3 s plynule rozjede a plynule
zastaví na další sekundě. A to vše při dodržení přiměřeného zrychlení a
ryvu, aby hodiny nebyly hlučné.

Level 2: Udělat to mechanické s kyvadlem:-)

Level 3: Nenatahovací mechanické, napájení nepatrným tepelným
gradientem, nebo tak podobně.

PH