RE: Dovoz benzínu z PL

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Březen 10 16:24:24 CET 2022

Jedno to není. Třeba snížení DPH by mělo vliv pouze na cenu paliva pro soukromé osoby a neplátce DPH, neprojevilo by se na zdražení dopravy, zboží a služeb, které nutně nastane.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Martin Hanek
Sent: Thursday, March 10, 2022 3:08 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Dovoz benzínu z PL

Ono je jedno, jak to stát sníží, jestli přes zastropování, DPH nebo spotřební daň. Kdyby dočasně snížili DPH na nulu, tak z ceny 45 je 37,20 a to už také bylo viditelné. Z 50 by to bylo 41,30.

Dovolím si přidat reálné ceny z konkrétní čerpačky ve středních Čechách od 1.1.2021 do dnešního dne:
- první 2 sloupce ukazují jak nastavovali prodejní ceny
- třetí sloupec je vypočítaný
- nákupní cenu jsem opsal z jejich příjemek - vzal jsem buď příjemku z toho dne nebo nejbližší starší
- nakonec je marže z litru

Ještě pro představu, za tu dobu nakoupili 7 402 091 litrů nafty, celkem
242 cisteren, průměrně jeden závoz měl 30 587 litrů.
U benzínu to bylo 574 207 litrů, celkem 62 cisteren, průměrně jeden závoz měl 9261 litrů.
Ta nafta je daná tím, že mají vlastní nákladní autodopravu. Naftu nakupují i vícekrát denně, co jsem s nimi mluvil, tak ceny sledují několikrát denně.

Co mě ale zarazilo, je ta nákupní cena nafty 39,39, to je maso. Ještě to bude hodně zajímavé.

Martin Hanek