Preco 99.985kHz?

Čtvrtek Březen 10 00:21:13 CET 2022

To nevím, ale ten krystal mám taky. A tuším (i když fakt nevím), že jsme
na průmyslovce dostali nějaké staré desky ze systému KNK12, což byl
systém nosné telefonie a že to bylo z toho. Tam se 12 telefonních hovorů
namodulovalo na kmitočty po 4 KHz od sebe, aby to mohlo jít po jednom
drátu. Byly tam nějaké podivné pomocné kmitočty, snad něco pro
synchronizaci, něco pro měření a dorovnání útlumu trasy.  Pak když jsem
byl na vojně, učil jsem opravy stanic RDM12, kde součástí byl tuším že
SNT12, což byla vojenská verze toho pošťáckého KNK12. Myslím že se ty
kmitočty nezpracovávaly děličema, to by děliče musely být poskládané z
tranzistorů.
Anděl