mech: absolutni zajisteni povoleni zavitu M3 / kombinace al/nerez/mosaz ?

M. Marusak m.marusak na volny.cz
Úterý Březen 8 17:31:16 CET 2022

Já na to mám metodu, odzkoušenou. Někde jsem na to viděl návod a funguje
to.  Je připojeno malé schema.

PŘÍPRAVA:
Vložit nýt do díry (černě)
Připravit si nějaký plochý předmět (plech) s dírou dle závitu - je
třeba, aby byl větší, bude třeba ho držet proti pootáčení (červeně)
Do nýtu přes "předmět" našroubovat šroub (modře) s maticí (zeleně).
Zvolte šroub, který pak vyhodíte. Vyplatí se šroub namazat.
AKCE:
Pevně držím "předmět" (červeně)
Utahuji klíčem matici (zeleně) až do zalisování nýtu. Případně držím
šroub, aby se neotáčel.

Finta je v tom "předmětu", který, zabraňuje pootáčení nýtu a ten se
tahem za šroub zalisuje. Někdy je dobré mezi "předmět" a matici dát
podložku, protože často bývá díra v tom červeném dílu větší než je potřeba.
Ten šroub nesmí být žádné bláto (obyčejná závitová tyč), aby se
nepřetrhl. Já používám obvykle INBUS šroub. Díky velkému tření se ten
závit většinou dost omačká a šroub doporučuji vyhodit.

Martin M.