RE: OT: Příprava na přijímačky na SŠ

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Neděle Březen 6 17:57:46 CET 2022

Ano, pokud není úhloměr, použije se kružítko, ale princip je stejný, prostě 45° přímka.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz<mailto:clexpert na clexpert.cz>
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Ivan Kišš
Sent: Sunday, March 6, 2022 5:45 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: Příprava na přijímačky na SŠ

U nás sa na takéto uhlomer nepoužíval.
Ak máme z prvej polovice bod C1 (robil by som kolmicu aj kružidlom z bodu A),
tak zostrojíme kružidlom os uhla C1AB1 a to je žiadaný 45° uhol.
Potom môžeme zostrojiť Tálesovu kružnicu nad priemerom AC2

IK

Dňa 6. 3. 2022 o 17:29 Petr Zahradník napísal(a):
No tak ty ostatní úhly musí být 45 °C, ne? Takže normálně úhloměrem, bych řekl já.