Re: OT: Příprava na přijímačky na SŠ

Martin Locker locker na vosrk.cz
Neděle Březen 6 17:29:02 CET 2022

Pokud jsem dobře pochopil zadání, tak je postup stejný jako v případě 1, jen v bodě A nevztyčím kolmici, ale vedu jím přímku pod úhlem 45° vzhledem k přímce AX.

Martin L

----- Původní zpráva -----
Odesilatel: Jan Průha (jan.pruha na volny.cz)
Datum: 06/03/2022 17:19
Příjemce: HW-news (hw-list na list.hw.cz)
Předmět: OT: Příprava na přijímačky na SŠ

Ahoj,

připravuju ratolest na přijímačky, kam jinam než na SPŠ Elektro.

Ve vzorových testech jsem narazil na příklad z geometrie, kde nevím 2. polovinu.

Dovolím si obrázek:

Ten malý trojúhelník A-B1-C1 je jasný. Vztyčím kolmici v bodě A, dostanu bod C1 na průsečíku s c a pak jenom kružítkem přenesu vzdálenost A-C1 na A-X a dostanu B1.

Ale vůbec nemůžu přijít na to, jak zkonstruovat ten větší trojúhleník A-B2-C2.

Ani geometricky, ani analyticky. Není zadána rovnice přímky c.

Jediné co mě teď napadlo, je nějaké půlení intervalu. To ale není úloha pro přijímačky na SŠ.

Jde to vůbec vyřešit? Není to myšleno tak, že se to má jenom přibližně zakreslit?

Předem díky za nakopnutí.

H.