[OT] Tepelne cerpadlo vzduch-vzduch

jurp jurp na volny.cz
Úterý Březen 1 07:58:50 CET 2022

Dovolim si pridat svou zkusenost.
Pred 10 lety namontována v te dobe radove nejlevnejsi klima s chladivem R410A.
Se zamrzanim nebyly problemy. Vzdy se pri poklesu vykonu odmrazi stylem, ze
pozastavi vnitrni ventilator, takze zadny chladny vzduch pri tom nefouka.
Nasledne se vnitrni ventilator pusti, az se opetovne prohreje vnitrni vymenik.

Az letosni zimu jsem zaregistroval poprve zamrznuti, ale za bojovych podminek,
kdy bylo porad kolem 0 pres den, pod 0-ou v noci a do toho pres den neustale
mrholilo a poprchavalo a tak to bylo nekolik dnu za sebou. To jednotka neustala
a poprve za 10let zamrzla na velkou ledovou kouli. Pomohly az 2 kbeliky horke
vody a za 20min se opet jelo naplno.

Loni doinstalovana nova druha klima s chladivem R32. Nova uz ma na kompresor
typu "DC invertor". Pri te zminovane kalamite ta nova si v pohode ficela a
nevedela o svete. Odmrazovani u ni asi vyresili mnohem lepe nez pred 10 roky.

Takze nejakeho manualniho odmrazovani bych se nebal, takove dle mne nastane,
az skoro .... hodne malokdy.

Napr. jednotky Terrel od Sinclairu maji katalogove pracovni teplotu do -25°C,
takze tam bude vyparnik asi trosku vic dimenzovany.
Podotykam, ze Terrela nemam a neprovozuji, jen hlasim co pisou datasheetu.

Pruvan v mistnosti, ano nejaky je. Ale vnitrni ventilator ma variabilni otacky,
takze u nas nastava stav, kdy se musite jit podivat, jestli jednotka jede,
protoze ji neni slyset.

Ad rozlozeni teplot v mistnosti-vse zalezi na pozici umisteni vnitrni jednotky
a prostorove dispozici mistnosti. Nekde to jde, nekde ne.

Netvrdim, ze je toto (vzduch/vzduch) nejlepsi reseni, ale v nasem pripade to
rodine/duchodci vytrhlo trn z paty a zachranilo srajtofli.
Za urcitych podminek to je rozumný kompromis.

JURP