Stacionarni fotak

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Čtvrtek Červen 30 16:32:15 CEST 2022

Nevím jestli v tom nemáte trochu zmatek.

Obraz který jde na hledáček je z hlavního snímacího čipu, takže vidíte co fotíte.

To, že díky absenci zrcátka je AF přímo na hlavním čipu umožňuje některé velice zajímavé věci jako třeba rychlost ostření a hlavně po zmáčknutí spuště to tak bude na fotce.

Ano jsem take staromilec a držel jsem se klasiky co to šlo, ale teď si hraju s EOS R6 a je to nechutné.  ISO asi tak million (102400)a pořád to nešumí, rychlost závěrky 1/8000 20sn/s. 100% pokrytí hledáčku.

Část toho jde jen díky tomu, že to nemá zrcátko. Ano štve mě, že je to malé – na moje ruce až moc. Přislo mi to jak hračka, ale pokrok člověk nezastaví.  Pro moje focení, kde často fotím v mizerně osvětlených halách a potřebuju 1/250 a vice je to paráda. Díky tomu, že ušetřili na mechanice  je to v dostupné ceně.

J.V.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Thursday, June 30, 2022 2:56 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Stacionarni fotak

Ten LCD nikdy nebude tak dobrý, jako přímý průhled optikou, navíc to žere. Podstata zrcadlovky je v tom že v tom hledáčku vidíte ten optický obraz tak jak bude ve skutečnosti vypadat. Včetně hloubky ostrosti. Naprosto reálně jak světelně tak kompozičně atd. A zkrze objektiv který je použitý.  Například při použití různých polarizačních filtrů na náhledovém displeji žádnou velkou změnu neuvidíte.

  Když tam je místo hledáčku použitý displej tak je to bezzrcadlovka. To se asi začalo vyrábět hlavně kvůli těm kteří beztak jenom koukají na displej a drží foťák před sebou a tu podstatu a výhodu zrcadlovky nedokážou ocenit a využít.

Ale ten náhledový displej má například opodstatnění při focení IR fotografií tam v hledáčku okem nic neuvidíte..