OT: supravodice a magnety

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Červen 28 23:18:54 CEST 2022

Pohyb udělá jen takový proud, který ho zastaví.

Podstata problému je, že jevy nenastávají v čité podobě. Takže když je
supravodič II, umí sice vmrznutí siločar, ale zároveň i odpuzování, jen
do nižšího limitu než I. Pokud odpudivá síla stačí na zvednutí, tak k
tomu dojde. Jen je oproti I slabší. Prostě I se proti B brání víc a když
se neubrání, dojde ke ztrátě supravodivosti. Supravodč II by ji ztratil
již při menším B, ale místo globální ztráty dojde ke vzniku tenkých
kanálů s koncentrovanějším B, obklopených proudovými víry a zbytek kromě
vnitřku kanálů zůstane supravodivý.

PH