Re: Hybridní měnič na síť

Standa Palas stpalas na volny.cz
Úterý Červen 21 19:40:22 CEST 2022

Tak podělil bych se rád ale zatím je to ještě ve výstavbě a nemám ještě
moc poznatků. Chybí mi balancér tak nemám odvahu to nechat nabíjet bez
dozoru. Pokud se jedná o vlastní spotřebu Axpertů, tak na to si stěžuje
víc lidí. Jiné měniče jsou  asi úspornější ale taky o dost dražší. Mám
zatím v provozu jeden měnič 7200kW. To utáhne ledničku i indukční desku
v pohodě. Já s připojením na síť zatím nepočítám. Na vstupu do objektu
mám přepínač sítí jedna poloha je Eon, druhá slunko. Mám to hodně
předimenzovaný a počítám s tím, že po většinu roku pojedu čistě na
fotovoltaiku. No a když dojde šťáva tak rodina bude vědět kde je ta
kouzelná páčka.  Vstup ze sítě do měničů nemám připojený.
Spousta lidí začíná s panely co mají pár stovek W. Pro začátek. Pak
zjistí, že sice světla i počítač jim to utáhne ale co třeba lednička,
varná konvice atd... Tak to postupně rozšiřují po kouskách. Tomu jsem se
chtěl vyhnout a tak jsem radši rovnou ubastlil něco většího. Zatím to
vypadá, že jsem dobře udělal.
Snad jeden poznatek k těm Axpertům: Když svítí tak ventilátory hučí jak
stíhačka. Mám to ve stodole, tak je mi to jedno ale do domu bych to teda
nechtěl.

S.P.