[OT] Vypocet ceny elektriny

d.petr d.petr na post.cz
Pondělí Červen 20 11:42:39 CEST 2022

DD.
Stáhněte si libovolný ceník elektřiny od ČEZ, oni tam kompletní postup výpočtu mají uvedený.
CENA_ZA_ROK = roční_spotřeba_MWh_VT * (cena_elektřiny_VT + distribuce_VT + daň + syst_služby)
            + roční_spotřeba_MWh_NT * (cena_elektřiny_NT + distribuce_NT + daň + syst_služby)
            + 12 * (stálá_měsíční_platba + cena_za_jistič + činnost_OTE)
            + POZE
POZE = nižší výsledek z {(12 * 14,33 * počet_fází * hodn_jističe_A) nebo (celkem_MWh * 598,95)}.
POZE je v mém výpočtu už včetně DPH (ta čísla 14,33 a 598,95).

(snad jsem něco nevynechal)

Koneckonců i MND to v ceníku má rozepsané, jen je to malinko zjednodušené (něco už je sečtené).
Že by se to ale mohlo celkově zjednodušit, to by se tedy mohlo.

P.