Re: Hybridní měnič na síť

Pondělí Červen 20 09:36:16 CEST 2022

Teď nevím, jestli tomu dobře rozumím. Ale u těch novějších generací
měničů to co beru ze sítě, mi nejde přímo, ale přes trafo? Jakou to pak
může mít účinnost a vlastní spotřebu? To bych tak odhadnul, že ta první
generace sice občas udělá malé přetoky, ale pokud si chci vyřídit
povolení na přetoky a využívat virtuální baterii, tak vlastně přetoky
nemusím řešit a účinnost toho, co mi jde ze sítě, by měla být z principu
100% při jednodušším uspořádání měniče, takže by to mělo být levnější?

Uvažuju o FVE a právě mě zajímá ta virtuální baterie - přes léto mi
soláry dokážou udělat energii pro TČ na zimu. Nechci dávat měnič do
předsíně, kde je hlavní rozvaděč. Slyšel jsem, že prý ty měniče pískají.
Rád bych ho umístil do dílny, kam mám 3f přívod, ale kdybych nemusel
hlavní přívod tahat tam a zpátky. Proudová trafa v hlavním rozvaděči by
byla v pohodě.

Anděl