Re: Hybridní měnič na síť

Peter janiš peto.janis na gmail.com
Pondělí Červen 20 08:48:02 CEST 2022

Zdravím,

práve podobné riešim na SVK. Myslím že podmienky budú podobné.

U nás je potrebné požiadať distribútora o pripojenie zdroja k sieti. Po
zhodnotení môže/nemusí schváliť pripojenie. Výmena elektromera za 4Q je
samozrejmosť.
Hybridné meniče môžu byť ale iba schválené typy zo zoznamu (nachádza sa na
stránkach konkrétneho distribútora). Alebo si ho necháte akreditovať na
vlastné náklady.
Problémom bude zrejme dodávaný výkon (aby na jednej ulici nemali príliš
veľa zdrojov) a hlavne možnosť vypnutia na diaľku - tj v prípade nehody
(spadnuté káble) vedeli vypnúť od elektriny celú ulicu/štvrť. Oni tie
hybridy totiž generujú aj pri výpadku AC, takže tie spadnuté káble by boli
stále "živé"...
Vlastne, postup je celkom "jednoduchý" - viz:
https://www.mikrozone.sk/pluginy/forum/forum_viewtopic.php?3013

Len tak ma napadá - čo tak vytvoriť/kúpiť blackbox, ktorý by tie prebytky
nedával do siete. Vlastne by zabezpečil odpojenie meniča od siete v
prípade, že energia má tendenciu tiecť späť do siete?

p.j.

ne 19. 6. 2022 o 9:03 AZe <aze na seznam.cz> napísal(a):