Re: soláry a solární ohřev vody

Standa Palas stpalas na volny.cz
Neděle Červen 19 13:58:37 CEST 2022

Dobrý den

Dobře udělaná fototermika funguje skoro bezúdržbově. Dobře znamená u mně
hlavně jednoduše:

Stojatý zásobník 300l se dněma topnými hady. Spodní had ohřívaný ze
soláru, horní třeba z plynového kotle.
Na střeše dva až tři deskové panely, čerpadlo, čidlo na panelech, čidlo
na zásobníku. Plus expanzní nádoba a nějaký jednoduchý regulátor k
tomu.  Víc nic. Tohle bude spolehlivě fungovat roky. Sem tam je třeba
zkontrolovat tlak glykolu ale u dobře udělaného potrubí Vám to nikam
neuteče.
Jakékoliv další přepínací ventily, akumulace do topení, ohřeb bazénu
atd... jsou pro kočku. V zimě Vám to stejně stačí tak akorát na
předehřev vody v zásobníku.
Bohužel často se setkávám se super hyper vychytanými řešeními které mají
spoustu čidel, umožňují topit ze soláru vodu, bazén, topení ale tohle
skoro nikdy dobře dlouhodobě nefunguje.

S.P.