[OT] Vypocet ceny elektriny

Neděle Červen 19 09:01:10 CEST 2022

Přátelé,

je tu někdo, kdo rozumí vyúčtování za elektřinu? A těm ceníkům a vůbec?
Nepřehlednější už by to mohlo být jen kdyby to bylo čínsky.

To snad je záměrně tak složité, aby si to nikdo nemohl zkontrolovat a
dodavatel elektřiny si tam mohl napsat cokoliv ho napadne.

Co mě zaráží nejvíc, podle nového ceníku se mi cena za MWh zvyšuje u VT
2,58x, u NT 2,82x - ale nové zálohy budou jen 1,32x vyšší.

Pro srovnání, vyúčtování za vodu je tak jednoduché, že si to z té faktury
přepíšu do excelu a ono mi to vychází. Z fakturou za elektřinu vůbec
netuším.

(Jsem u MND.)

Pavel Kadečka.