Kdy zase budou chipy?

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Červen 14 11:54:32 CEST 2022

Nevím, jestli to funguje všeobecně nebo to byla shoda okolností, ale udělal jsem zajímavou zkušenost s Mauselem. Někdo tady v konfeře mi na podobný povzdech nad obvodem Si5351C napsal, „ale vždyť na Mouseru ho mají“, a skutečně v tu chvíli tam doslova pár kusů bylo. Hned jsem si přidal do košíku a poslal ho vyexportovaný Mouselu k objednávce a pozamenal jsem jim tam, že by bylo potřeba to objednat co nejrychleji, dokud to tam je.
Samozřejmě to nestihli a cca do 10 dnů mi přišel jen zbytek objednávky, který byl k mání. Asi za měsíc poté mi ale přišel balíček s tím chybějícím chipem (na Mouseru jsou od té doby stále takové ty řádky typu 35782 on order nebo 52 týdnů čekačka).
Takže si myslím, že tam možná Mauselové mají nějaký prioritnější přístup než běžný smrtelník, a když něco výrobci dodají, nejdřív to propadne k takovým distributorům. Ale je to jen má domněnka…

Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Tuesday, June 14, 2022 12:51 AM
To: konfera <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Kdy zase budou chipy?

Koukám do nabídky TME na výkonové MOSFETy a je to bída. U Farnella to není o moc lepší. V TME jednou psali, že by se to mělo zlepšit letos na jaře. Jaro je pryč a nic. Kdyby to byly procesory, tak dobrá, TSMC nestíhá a nikdo jiný to neumí. Ale MOSFETy snad dělá spousta výrobců a taky nejsou. Nerozumím tomu.

Anděl