Solar na parapet

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červen 13 19:24:00 CEST 2022

Pěkně jste popsal úřednické řešení technických problémů.

Zrovna jsem se vrátil z přednášky o počítačové bezpečnosti.
Přednášel to člověk, který to učí a odborně radí úředníkům. Chlubil se,
na kolika
ministerstvech pracoval a rozdával svá moudra.

Celá přednáška byla napůl snůška frází a ohraných klišé, a ta druhá
polovina byly
blbosti. Včetně (vážně míněných) "informací", jak výrobci aut skupují
pračky a chipy
z nich používají do aut. A nejvíc jich prý skupují Rusové a dávají do raket.
Představuju si to tak, že takový Iskander má v elektronice 300 chipů. V
pračce jich
bude 100, takže 3pračky = 1 Iskander.
Další moudro pak bylo o nebezpečnosti umělé inteligence. Prý někde propojili
dva systémy, a ty si vymyslely svou vlastní řeč a programátoři se lekli,
že se můžou
spiknout proti lidstvu. A rychle je vypnuli.
To prosím nebylo myšleno jako sranda, ale jako vážně míněné informace od
odborníka.

No a takoví pak vedou ruku zákonodárcům, kteří následně píší zákony
podle odborných
rad těchto odborníků.

Normálně bych z té přednášky samozřejmě odešel. Ale raut měl být až po
ní, a já
mám kuřecí řízečky moc rád.

PL