Solar na parapet

Martin Záruba swz na volny.cz
Neděle Červen 12 20:56:23 CEST 2022

Já je mám asi týden. Koupil jsem k nim i měděné propojky Propojka měděná
pro lithiové články (mivvyenergy.cz)
<https://www.mivvyenergy.cz/cs/prislusenstvi/45-80-propojka-medena-pro-lithiove-clanky.html#/151-propojky_pro_lithiove_clanky-li_ion_100_ah>
a podložky hliník/měď Podložka Al-Cu (cupal) pro svorník M6
(mivvyenergy.cz)
<https://www.mivvyenergy.cz/cs/prislusenstvi/44-podlozka-al-cu-cupal-pro-svornik-m6.html>.
Ty jsou možná na nic, ale určitě neškodí.

Ty propojky jdou dát tak, že mezi články jsou asi 2 mm. Články mají
povolený proud 200A, ale mě tam teče nejvíc 50 A, tak jsem zatím, žádnou
změnu neshledal. Za týden napočetl balancer ve statistice 2 cykly. Tak
asi se  jim tento režim líbí.

Více článků s menší kapacitou je určitě lepší, pokud to zvládne nabíječ
mezi panely a baterkou. Ten můj umí, 12V, 24V a 48V, ale zjistil jsem,
že nemá námitky i s baterií 60V. Ale víc ne.

Mám 3 střídače pro každou fázi samostatně. Umí nastavit najmenší napětí,
pod které se vypnou. Ale je to dost choulostivé nastavení, protože vždy
musí vypnout dřív, než BMS. Pokud vypne BMS na podpětí baterie, Nabíječ
ráno ohlásí chybu a nezapne se. Musejí se na chvilku odpojit panely a
pokud BMS nezapne, celý systém se nerozeběhne.

Martin Záruba